Skicka inbjudningar till eventet med sms
Vi lever i ett mobilt samhälle där de flesta ständigt är uppkopplade via mobiltelefonen. Att nå ut till målgruppen blir allt svårare i den digitala konkurrensen. Om du planerar att anordna ett event eller en större fest är det viktigt att vara strategisk med inbjudningarna om du vill sprida informationen och få folk att dyka upp. Här kan du läsa mer om hur du bäst skickar inbjudningar via sms samt fördelarna med denna strategi.
Hur gör man sms-utskick?
Sms-utskick är ett utmärkt sätt att nå ut till målgruppen med all information om eventet. Rule erbjuder en smart sms-tjänst där du enkelt kan göra sms utskick för att bjuda in personer till ditt event. Genom sms-utskicket når du målgruppen omedelbart och i rätt ögonblick. Det gör att öppningsgraden på utskicket är mycket hög. Rule erbjuder en kostnadsfri sms-tjänst som kan utnyttjas av stora såväl som små företag som vill nå ut till målgruppen snabbt.
Rule har utvecklat en mjukvara för smart digital kommunikation som ökar engagemanget och tillväxten. Tekniken gör det möjligt att personalisera kundresan och skicka personliga inbjudningar via telefonen. Du skapar enkelt sms-utskicket från datorn. Det krävs ingen särskild installation utan allt du behöver är en webbläsare och internetuppkoppling. Du loggar in på Rule, skapar inbjudningen och väljer sedan vilka du vill skicka meddelandet till. Meddelandet kan vara max 160 tecken, men det är tillräckligt mycket för att skicka den nödvändiga informationen om eventet. Du behöver även en lista på telefonnummer alternativt skicka ett mass-SMS till kunder som tillhör ett särskilt kundsegment.
När sms:et med inbjudningarna är skickade kan du spåra utskicket, följa upp och analysera resultatet. Det går även att kombinera utskicket med andra kanaler i marknadsföringsstrategin, exempelvis e-post. Med Rules tjänst kan göra automatiska uppföljningar med SMS-utskick. Det innebär att du kan skicka påminnelser och uppföljningar samt samla in feedback.
Fördelar med att sms-inbjudningar
Det finns många fördelar med att skicka inbjudningarna via sms istället för via andra kanaler. Här listas två av de främsta fördelarna.
Anpassat för det mobila beteendet
Statistik från Svenska Internetstiftelsen visar att 98 procent av den svenska befolkningen har en mobiltelefon. Det innebär att nästan alla kan nås via sms. I dagens digitala samhälle spelar mobiltelefonen en mycket viktig roll. Den används för kommunikation, men även köp, underhållning och annat. Med ett sms-utskick anpassar du din marknadsföring av eventet utifrån målgruppens mobila beteende.
Nå målgruppen i rätt ögonblick
Att nå ut till målgruppen blir allt svårare i den digitala konkurrensen. E-postens inkorg är ofta full och på nätet är det fullt med annonser som påkallar användarnas uppmärksamhet. Med ett välplanerat sms-utskick är det möjligt att nå ut till målgruppen i rätt ögonblick, vilket ökar chansen att de öppnar utskicket. Enligt Rule är det nästintill 100 procent öppningsgrad på sms-utskicken från deras verktyg.